New10

Continu optimaliseren customer journey

Snel, makkelijk én verantwoord verkoopproces voor online zakelijke financieringen

De waardevolle inbreng van ervaren software engineers van ditp

Fintechbedrijf New10 helpt ondernemers te groeien en hun bedrijf draaiende te houden met online financieringen. Verkoopkansen benutten, op een verantwoorde manier, dat is wat de 100% dochter van ABN AMRO doet. Want naast snelheid en gemak is zorgvuldigheid geboden. Ditp werkt mee aan de voortdurende innovatie van de customer journey van New10, met kennis en ervaring. Daarbij is één en één geen twee, maar drie.

Van prospect naar klant

“Onze klanten zitten vooral in het midden- en kleinbedrijf. We verstrekken kleine leningen, maar ook grotere. Die kunnen oplopen tot een miljoen euro”, vertelt Jeremy Aniftos, Engineering Manager bij New10. Hij stuurt een van de multidisciplinaire ontwikkelteams aan die werken aan de customer journey van New10. Aniftos: “Wij richten ons op mensen in de prospectfase. Ze vragen een lening aan en moeten informatie delen waarmee wij kunnen beoordelen of en hoeveel ze kunnen lenen. Als wij een aanbod doen en zij accepteren dit, dan gaan ze naar een volgende fase. Daar zit een ander ontwikkelteam op. In totaal hebben we drie ontwikkelteams die aan de customer journey werken, met een vierde team voor de interne ondersteuning.” 

“We kunnen aanvragen nu slimmer beoordelen en zo meer bedrijven verantwoord helpen met een lening”
New10 logo groen
Jeremy Aniftos
Engineering Manager bij New10

Net als ieder ander bedrijf wil New10 zijn verkoopkansen benutten, maar wel binnen bepaalde grenzen. “Aan het begin van het jaar zetten we de strategie in grote lijnen uit. Gaan we bijvoorbeeld voor nieuwe markten of een nieuw product om onze verkoopdoelstellingen te halen? Maar we willen niet zomaar meer leningen verkopen. Ons doel is klanten te ondersteunen in hun ondernemerschap en we zijn het aan ze verplicht om op een verantwoorde manier te werk te gaan”, legt Aniftos uit. Een nieuwe methode voor het evalueren van aanvragen helpt New10 daarbij. Het is een van de projecten waar Senior Software Engineer Hans Regeer en Lead Software Engineer Bart Slingerland van ditp bij betrokken waren, als medewerkers van Aniftos’ team. 

Herbouw tool plus architectuur

“Het beoordelen van aanvragen was een statisch proces”, vertelt Aniftos. “Hans en Bart hebben meegewerkt aan de ontwikkeling van een nieuwe tool die hierbij ondersteuning biedt, in de vorm van een microservice. Daarmee beoordelen we aanvragen nu slimmer, op basis van machine learning. Machine learning helpt ons bij het maken van berekeningen. Daarmee automatiseren we delen van het proces, wat de customer journey versnelt. Het stelt ons bovendien in staat om aanvragen goed te keuren die anders waren afgewezen. We kunnen zo meer bedrijven verantwoord helpen met een lening en onze klanten het beste resultaat bieden.” Bij het bouwen van de tool werd ook meteen de architectuur aangepakt. “Onze architectuur is behoorlijk groot. Bart heeft gekeken hoe we deze het beste konden aanpassen en leidinggegeven aan de herbouw.”

Uitdaging icoon
Oplossing icoon
Technieken icoon

De uitdaging

  1. Een optimale customer journey, inclusief een snel, makkelijk en verantwoord proces voor het
    beoordelen van aanvragen voor online zakelijk leningen.
  2. Verbetering van de jaarlijkse medewerkerevaluatie en feedbackcultuur

De oplossing 

  1. De inzet van senior professionals van ditp, met veel kennis en ervaring op ontwikkelgebied
    en in de financiële sector
  2. Het gebruik van Askly, de interactieve evaluatieapp die de betrokkenheid en feedback van
    medewerkers verhoogt

Technieken

  • AWS
  • Serverless
  • TypeScript
  • Machine Learning
  • NodeJS
  • React
  • Askly

Ontwikkelen vanuit de kracht van samenwerken

Een succesvol ontwikkeltraject vereist empathie. Onze ontwikkelaars worden een integraal onderdeel van jouw team, ze verdiepen zich in jouw uitdagingen en denken mee over oplossingsrichtingen.

Benieuwd naar de mogelijkheid om onze ervaren collega’s op projectbasis in te schakelen? 

Bart legt uit

Snel ingewerkt

New10 stelt hoge eisen aan zijn dienstverlening. De kennis en ervaring van Hans en Bart sluiten daarop aan. “Hans was eerder bij ABN AMRO gedetacheerd. Hij kent het bedrijf goed, weet wat er belangrijk is en heeft er een groot netwerk”, aldus Aniftos. Bij New10 leidde Hans al verschillende projecten vanuit zijn team. Een voorbeeld is de ontwikkeling van een nieuwe tool voor A/B-testen, om te beoordelen welke nieuwe functionaliteit het beste werkt.” Bart versterkt de gelederen van New10 sinds een jaar of twee. “Bart kan veel en is heel empathisch. Hij was bovendien binnen een maand ingewerkt, normaal duurt dat zeker drie maanden. We waren blij dat ditp ook Bart met ons wilde delen.” 

"Bij New10 zijn we altijd op zoek naar synergie, die is er vanuit ditp.”
New10 logo groen
Jeremy Aniftos
Engineering Manager bij New10

De samenwerking tussen Hans en Bart levert synergie op, merkt Aniftos. “Ze weten van elkaar hoe ze werken, dat geeft meerwaarde. Bij New10 zijn we daar altijd naar op zoek om tot een optimaal resultaat voor onze klanten te komen.” Bart zit inmiddels in een ander ontwikkelteam, dat zich richt op de care-fase van de customer journey. “Hij heeft al zijn kennis meegenomen om dit team te helpen. Daarbij kan hij vragen beantwoorden die anders aan ons team zouden zijn gesteld. Ook dat is weer synergie.” 

Interactieve ditp-tool voor evaluatie medewerkers

Iets heel anders is dat een van de technische teams van New10 sinds vorig jaar gebruikmaakt van Askly, de interactieve evaluatieapp van ditp. “We willen dat onze medewerkers happy zijn en zich goed voelen. Dat evalueren we elk jaar vanuit verschillende invalshoeken. Eerst deden we dit met een vragenlijst in Microsoft Forms, vrij saai. Met Askly kun je mensen met hun naam aanspreken, heel persoonlijk. En je kunt allerlei dingen toevoegen voor meer betrokkenheid. Zoals leuke animaties of tekstjes die vragen in een context zetten, bijvoorbeeld over onze kernwaarden, doelstellingen en wat we hebben bereikt, of hoe belangrijk feedback voor henzelf is. De antwoorden die ze geven bepalen ook welke vraag ze vervolgens krijgen.” 

“Sinds we met Askly evalueren hoe het met onze medewerkers gaat, krijgen we meer feedback, van hogere kwaliteit”
New10 logo groen
Jeremy Aniftos
Engineering Manager bij New10

“Als startup hadden we geen feedbackcultuur, dat is nu veranderd”, vertelt Aniftos. “Askly zorgt voor een betere gebruikerservaring en levert ons meer feedback op, van hogere kwaliteit. De eerste keer dat we Askly gebruikten, dus in 2022, was de laatste vraag wat de medewerkers van de tool vonden. Dat leverde veel positieve reacties op, zoals ‘We vinden het geweldig’ en ‘Dit willen we houden’.

Scroll to Top