Bakker Bart

Verrassend veel response en gebruiksvriendelijke enquêtes bij Bakker Bart

Met Askly, de chat survey tool van ditp

Bakker Bart & de enquête tool van ditp

Voor het lanceren van een nieuw product bij Bakker Bart besluit Joris Malipaard, manager Marketing & Formule bij Bakker Bart, de verkoop van dit product exclusief te starten bij twee vestigingen. Met als doel de klanten na aankoop vragen te stellen en marktonderzoek te doen. Bij ditp komt Joris in aanraking met de enquête tool Askly. Na het scannen van een QR code kunnen klanten een kleine enquête over het brood invullen via een chatbot. Deze nieuwe manier van enquêtes afnemen is laagdrempelig, snel en leuk.

ditp legt uit; meer over onze tool ’Askly’

Ieder bedrijf of onderneming wilt zijn of haar klanten zoveel mogelijk vragen stellen. Over de customer journey, de service, de producten, het kan van alles zijn. Niemand wil echter een lange enquête openen en vervolgens 15 minuten kwijt zijn aan het invullen. Bovendien, wanneer je jouw klanten deze vragen wilt laten beantwoorden, heb je e-mailadressen nodig en dien je alles volgens de AVG regels te laten verlopen. Flinke klus, die snel onderaan te stapel verdwijnt, terwijl een goede enquête veel inzicht kan geven in het bewegen van je klanten, cursisten, relaties en/of medewerkers.

Met Askly doen we het daarom net even anders. Jouw doelgroep beantwoord nog steeds alle vragen maar krijgen het gepresenteerd in de vorm van een chat. Je stelt vooraf je vragen, antwoorden en reacties in. Bij het starten van de chat krijgt de ontvanger het gevoel dat zij in een livechat zitten waardoor het invullen een stuk leuker wordt. Je kunt jouw enquête verder stijlen met jouw design, foto’s, illustraties en met een knipoog of een vleugje humor in de reacties op de antwoorden.

Deel de enquête eenvoudig via een link, social media of een QR code. Vraag de respondenten de QR code op locatie te scannen en ze kunnen direct op de smartphone enkele vragen beantwoorden. In het Askly dashboard vind je alle resultaten overzichtelijk terug.

“Met een enquête laat je het wat meer leven, het is leuker dan een kaartje”

“Je kunt natuurlijk mensen direct de QR code laten scannen voor een onderzoek op locatie. Voor ons was het essentieel dat het brood eerst gegeten werd voordat de vragen beantwoord werden. Ondanks dat een flyer snel zoek kan raken, was het respons op de enquête boven verwachting hoog. We hebben er een leuke incentive aan verbonden en met een enquête in de vorm van een chat laat je het onderzoek momentje toch meer leven, dat is veel leuker dan een kaartje.”

Uitdaging icoon
Oplossing icoon
Technieken icoon

De uitdaging

Klant feedback verzamelen bij de lancering van een nieuw product.

De oplossing 

Met Askly van ditp kan er via een smartphone snel en op een leuke manier een gesprek gevoerd worden waarbij Bakker Bart de gewenste feedback verkrijgt over het nieuwe product.

Technieken

Java
AWS
Angular
Typescript
DevOps

Verzamel waardevolle informatie, stel vragen aan jouw doelgroep via Askly

Feedback vragen aan klanten, relaties, leerlingen of bezoekers is essentieel en waardevol. Een enquête versturen en de juiste vragen stellen geeft veel inzicht. Askly biedt niet alleen de mogelijkheid om een enquête te versturen maar zorgt ook voor een snelle responstijd. De vragen worden via een chat gesteld zodat je op ieder gewenst moment op een leuke manier vragen kan stellen aan jouw doelgroep.

Askly evaluaren in cafe

“Askly gebruiken wij niet alleen voor klantonderzoek, maar ook voor interne vraagstukken”

“Bij een nieuw te openen vestiging, na trainingen of als er veel zaken veranderen is het interessant dit te monitoren. Met de Askly tool zet je snel een leuke vragenlijst neer die laagdrempelig is om in te vullen. Ook intern zetten wij Askly in. Wanneer er intern nieuwe producten getest moeten worden vragen we de franchisers binnen Bakker Bart wat de resultaten zijn. Naast de interne onderzoekjes gebruiken we Askly ook om intern videos, foto´s en instructies met franchisers te delen en kunnen we er direct vragen bij stellen en meningen vragen.”

"Het dashboard biedt veel mogelijkheden en inzicht"

“Via de backend van Askly krijg je een dashboard met rapportages. Het dashboard heeft veel mogelijkheden en je kunt er veel data uit halen. We hoeven niet te verdwalen in details. Het is gebruiksvriendelijk, ziet er goed uit en voorziet ons van waardevolle informatie.”

“Askly is laagdrempelig, snel en betaalbaar. Het is een hele leuke enquête tool die veel inzicht geeft.”

“Ik denk dat veel grote bedrijven er gebruik van kunnen maken en het op een leuke manier kunnen inzetten om nog meer inzicht te krijgen, intern of extern. Ik zou het zeker aanraden, ook een persoon verantwoordelijk maken voor de tool zou ik aanraden. Op die manier wordt er nog meer mee gedaan en efficiënter ingezet.”

“De tool is laagdrempelig om in te vullen maar ook voor de mensen achter de enquête is het zeer gebruiksvriendelijk om in te zetten. De combinatie van snel, betaalbaar en een toegankelijk systeem vind ik de top features van Askly. Je kunt eenvoudig de branding instellen zodat het ook jouw stijl uitstraalt en herkenbaar blijft. Naast de interne onderzoeken verwachten we de tool in de toekomst weer in te zetten voor nieuwe vestigingen van Bakker Bart.”

Benieuwd naar de feedback van jouw klanten?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvende demo. Of neem een kijkje op askly.nl.

Scroll to Top